• Gratis verzending in Nederland vanaf € 20,-
  • Winkels in Groningen en Drenthe
  • Roden: 050-5012967 - UMCG: 050-3110998

De sluipende crisis

Waarom het onderwijs niet beter wordt


De sluipende crisis
Tien jaar na het beroemde rapport-Dijsselbloem is het nog steeds slecht gesteld met het onderwijsbeleid. De onderwijskwaliteit op tal van gebieden daalt of blijft gelijk. Allerlei recente pogingen om het onderwijs te verbeteren, zoals de rekentoets en het lerarenregister, strandden. Als verklaring voor dit falen wijst ‘Den Haag’ vaker dan niet de beschuldigende vinger naar besturen, scholen en leraren; zij zouden de reden zijn dat de overheid zijn ambities niet kan waarmaken. Maar in dit essay pleiten de auteurs voor een ander perspectief. Zij laten zien hoe falend beleid besturen, scholen, leraren en leerlingen telkens tot mislukken verdoemd, en dat een gebrek aan lerend vermogen van de overheid hieraan ten grondslag ligt. René Kneyber (1978) is docent wiskunde, kroonlid van de Onderwijsraad, en columnist voor Trouw. Hij schreef diverse boeken waaronder Het Alternatief. Weg met de afrekencultuur in het onderwijs! en Toetsrevolutie. Dorien Zevenbergen (1985) is beleidsadviseur onderwijs en heeft gewerkt bij het Ministerie van OCW, de gemeente Amsterdam en de Onderwijsinspectie.
Eigenschappen
ISBN/EAN9789490120313
AuteurRené Kneyber & Dorien Zevenbergen
UitgeverPhronese, Uitgeverij
TaalNederlands
UitvoeringPaperback / gebrocheerd
Pagina's104
Lengte200 mm
Breedte125 mm
Dikte9 mm
Gewicht169 gr
Verschenen12-10-2018

Voorraadstatus
RodenNiet op voorraad
GroningenNiet op voorraad
LeverancierOp voorraad