Digitaal vermogen

De kracht, macht en potentie van elke organisatie

Digitaal vermogen
  • Digitaal vermogen voorkant
  • Digitaal vermogen achterkant

Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, een handleiding om een business te hacken. Het helpt organisaties om de bedrijfswaarde te vergroten door juist gebruik van data.

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789082108347
Auteur Denis Doeland
Uitgever DDMCA
Taal Nederlands
Uitvoering EA
Pagina's 200
Lengte
Breedte
Denis Doeland in het kort: Slashie, Auteur, Blogger, Business & Industry Hacker, Disruptor, Maven, Numerati, Speaker en Transformer … Achtergrond Denis Doeland (Utrecht, 1971) is vanaf 1993 actief in de muziek (met name de dance-industrie). Hij begon zijn carrière bij platenwinkel Bad Vibes en startte vanuit die hoedanigheid de eerste muziekactiviteiten van ID&T. In de achttien jaar dat Doeland bij ID&T werkte, hield hij zich bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Sinds mei 2011 richt hij zich volledig op DDMCA, zodat hij bedrijven, merken en organisaties kan helpen op de vele deelgebieden binnen het intellectueel eigendom en de technologische aspecten van de business. Visie Als specialist in de digitale wereld helpt Doeland bedrijven en organisaties om internet en social media zo in te zetten, dat ze voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Doeland loopt in Nederland voor op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media. Doeland zijn visie is de volgende: een entertainment- of mediabedrijf heeft bestaansrecht door de content die het produceert en de fans die het daardoor aan zich weet te binden. In 2008 ontwierp hij de eerste (digitale) visie voor de entertainmentindustrie: ‘Als dj, evenement of festival ben je een netwerk. Content is daarbij de drijvende kracht, omdat het je in staat stelt verbinding te maken met fans en klanten. Data is de toegevoegde, sturende factor en economische waarde voor het bedrijf.’ Uit zijn visie ontstond het Business Acceleration Framework. Op basis van de vijf doelen van het Business Acceleration Framework genereert een organisatie aan de hand van interne en externe data diverse analyses en overzichten van waaruit additionele en winstgevende groei-modellen ontstaan. De bedrijfswaarde en opbrengsten worden met het raamwerk voor iedere organisatie geoptimaliseerd. Blogger en docent Sinds begin 2013 is Denis, naast zijn werkzaamheden als consultant en adviseur voor diverse organisaties, gastdocent bij diverse hogescholen (Fontys, Inholland) en geeft hij gastcolleges aan diverse universiteiten (Universiteit van Amsterdam, Universiteit van Tilburg). Daarnaast bracht hij samen met Ger Hofstee het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu‘ uit. Eind 2015 verscheen zijn boek ‘EDM en de Digitale Wereld – Waarom dj’s, evenementen en festivals moeten veranderen?. Denis blogt daarnaast voor Emerce, Marketingfacts, Adformatie, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True, DJ Mag en andere blogs. ‘Ik ben altijd gedreven, gemotiveerd, betrokken en enthousiast. Mijn communicatieve vaardigheden combineer ik met een commerciële, ondernemende en ‘out of the box’-mindset. Ik ben constant bezig met digitale strategie, social media, analytics, intellectueel eigendom en nieuwe businessmodellen voor diverse branches als sport, media en entertainment. Ik ben autodidact en heb een zeer uitgebreide, natuurlijke interesse in digitale media en de inzet van content binnen digitale media in relatie tot fans en klanten.’ Doeland is mede-oprichter en -initiatiefnemer (en maakt tevens deel uit van de raad van advies) van de scale up Fanalists en de start ups Next Level Impact (NXTLI) en The Digital Retail Company. Daarnaast verleent hij zijn diensten als adviseur en consultant onder meer in de vorm van adviezen, analyses, keynotes, lezingen, masterclasses, waarderingen, trainingen, social media en internet monitoring.

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.