Eerlijk over later

in de wurggreep van Aegon

Eerlijk over later voorzijde
Eerlijk over later achterzijde
  • Eerlijk over later voorkant
  • Eerlijk over later achterkant

In Eerlijk over later reconstrueert Kees Kooman op meeslepende wijze wat er achter de façade van deze slogan plaatsvond. Als geen andere verzekeraar was Aegon een hoofdrolspeler in het volksschandaal rondom de woekerpolissen. Haar bestuurders gingen zich te buiten aan enorme zelfverrijking en bonusculturen. Kooman geeft een schokkend beeld van binnenuit, hoe de topmannen van Aegon creatief te werk gingen en de cijfers oppoetsten. Daarbij luid aangemoedigd door toezichthouders en beursanalisten. De aandeelhouder was God, de klant `a pain in the ass. Nog steeds bekleden de hoofdrolspelers van toen topposities en lijken ze onaantastbaar. In december 2012 stopt Aegon haar `eerlijk over later- campagne. De bank-verzekeraar moest de reclameslogan te vaak uitleggen. Er wordt gewerkt aan alternatieve campagnes om het zwaar beschadigde imago te herstellen. Najaar 2013 viert Aegon haar 30-jarig jubileum.

Specificaties
ISBN/EAN 9789461561435
Auteur Kees Kooman
Uitgever Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Taal Nederlands
Uitvoering E-Book
Pagina's 284

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.