Groepen in focus
in vier stappen naar toegepast focusgroepmanagement
Het boek Groepen in focus biedt een systematisch en bruikbaar profiel van een zowel in wetenschap als in praktijk populaire kwalitatieve onderzoeksmethode: de focusgroepmethode ofwel groepsdiscussie. Wetenschappers, communicatieadviseurs, marktonderzoekers en mediabureaus zetten deze methode veelvuldig in om een diepgaand inzicht te krijgen in de mening over en gevolgen van plannen, producten, diensten of acties bij doelgroepen. In dit boek wordt uitgebreid aandacht besteed aan de vaardigheden en inzichten van de moderator om een focusgroeponderzoek efficiënt en betrouwbaar uit te voeren. Deel 1 van dit boek belicht de focusgroepmethode vanuit de theorie, deel 2 vanuit de praktijk.
Specificaties
ISBN/EAN | 9789460943577 |
Auteur | Paul Ketelaar |
Uitgever | Koninklijke Boom Uitgevers |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | E-Book |
Pagina's | 3274294 |