Groeten uit de rimboe?

een onderzoek naar de realitysoaps Groeten uit de Rimboe en Groeten Terug

Groeten uit de rimboe? voorzijde
Groeten uit de rimboe? achterzijde
  • Groeten uit de rimboe? voorkant
  • Groeten uit de rimboe? achterkant

De realitysoaps 'Groeten uit de Rimboe' en 'Groeten Terug' zorgden binnen en buiten Nederland voor veel ophef. Marijn Kraak vond dat de stem van de deelnemende primitieve stammen niet in de discussie mocht ontbreken. Zij reisde met de DVD van het programma in haar tas af naar de Ovahimba in Namibië en sprak met hen over hun ervaringen en het bezoek dat zij voor Groeten Terug aan Nederland brachten. Ook sprak zij in Namibië met andere bij de productie betrokken partijen, liet de programma s zien aan Namibische studenten en dook het archief in van een Namibische krant. Daarnaast ging ze in Nederland op de koffie bij de familie Massing, die samen met de Ovahimba aan het programma deelnam. Marijn Kraak laat zien in welke mate de programma s zijn geënsceneerd en dat zij meer over onszelf blijken te zeggen, dan over degenen waarover ze lijken te gaan. Daarmee dwingt zij de televisiekijker zich af te vragen: Waar zit ik eigenlijk naar te kijken?

Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN 9789052603674
Auteur Marijn Kraak
Uitgever Amsterdam University Press
Taal Nederlands
Uitvoering Paperback / gebrocheerd
Pagina's 138
Lengte 216.0 mm
Breedte 135.0 mm
Groeten uit de rimboe? - 2[-]Inhoud - 7[-]Woord van dank - 10[-]Deel I De Ovahimba in beeld - 12[-] Introductie - 12[-] Koloniale fotografie - 14[-] Ansichtkaarten - 20[-] De Ovahimba áchter de camera - 30[-]Deel II Groeten uit de Rimboe? - 40[-] Inleiding - 40[-] Groeten uit de Rimboe en Groeten Terug - 46[-] Oude beelden in een nieuwe jas - 57[-] Betrokken partijen en opinies: Van Nederland tot Kaokoland - 79[-] Groeten van de Ovahimba - 109[-] Groeten uit de Rimboe en Tribe. Antropologie? - 126[-]Tot besluit - 133[-]Literatuur - 143[-]Bijlage 1 - 146[-]Bijlage 2 - 147[-]Bijlage 3 - 148

Wat vinden anderen?

Er zijn nog geen reviews van dit product.